Loose Ring?
Assalam beautiful ladies. ^_^
Happy Monday ladies. ^_^ I nak share satu cerita dengan you girls. Bagi mereka yang ada masalah cincin longgar, jom baca. I ada berita baik! =D
I ada problem cincin longgar. Nak tahu cincin apa? My 'squarecutring'....cincin nikah. T_T Masa beli I terbeli satu size besar dengan harapan lepas kahwin badan naik. Hahaha. :P Tapi walaupun berat naik dengan jaya nya...jari-jari tangan belum menunjukkan tanda-tanda membesar lagi. Susah betul kadang-kadang terpaksa selit tisu kat bawah supaya tak gerak-gerak. Most of the times, I pakai cincin tunang sekali kat jari yang sama supaya dapat tahan cincin nikah dari melurut jatuh. Sayang kan if hilang...ye lah. Cincin nikah kot...sentimental value tinggi. T_T Tapi tak cantik if pakai dua cincin yang ada batu kat satu jari.
Before this, yang I tahu bila cincin longgar kena hantar potong. Tapi I macam malas la kan nak potong-potong. Terutama if cincin emas. Rugi wooo if potong. Takut if dah potong tetiba jari jadi gebu camne? Tak ke rugi tu? :D Jadi masa I blogwalking few months back, I terjumpa satu entry kat blog Rara tentang Tips Mengetatkan Cincin. Baru I tahu yang kita boleh beli ring clip kat Habib. =D =D =D It was a great help! Thank You Rara. ^_^
So. Masa birthday dinner hari tu, kebetulan habib buka booths kat center court The Curve. So alang-alang kami pun singgah la kat booth Habib tu nak tanya pasal ring clip kot kot ada kat booth tu. Lucky for us the ring clip ada. ^_^ So I got my ring fixed kat Habib. ^_^ Lega sebab tak longgar dah. =D
![]() |
| The ring clip |
Tapi satu problem nya pulak...if ambil wudu' (especially kat public surau, where I malas nak tanggal-tanggal cincin takut tercicir) I selalu ter-scratch muka. T_T Jangan risau takde la sampai merah berdarah. Sakit sikit je. But it is a good thing I think; rather than potong cincin. ^_^ If someday jari jadi gebu, just remove the ring clip. Isn't that great? ^_^
Harga? Rara buat RM10. I buat RM5 je. Tak tahu la kenapa lagi murah. I think sebab size kot? Tak pon sebab Rara beli ring clip for yellow gold while mine in white gold. Tak sure. ^_^ Whatever it is. Memang murah and a great alternative for cincin longgar cam I. Hehe. =D
| Bukti pembelian. Hehehe :D |
Tapi if cincin terlalu longgar sampai 3 size smaller, I think kena potong jugak kot? Yang ni you girls kena consult dengan SA Habib. ^_^ So anyways, hopefully this entry membantu mereka yang kelonggaran cincin =P. Hehehe. If cincin ketat...I can't see any other way except to alter it. :D
So, to those yang nak ketat kan cincin sila la serbu Habib near you. =D Untuk gambar Ring Clip yang lebih jelas, sila ke blog entry Rara yang INI ye, girls. ^_^ Tata!
XOXO,
Liyana SCR


Comments
mmg lah,kt blkg dye tu kdg2 bahaya,ritu pp rara pun kena gak masa amik wudhu,but better lagik dr cincin jatuh n hilang =) kan kan
p/s thnks sis backlink rara =) syg sis ketat2.
hyzie pun ada probs ngan cincin tunang agak longgar...so x dpat nk pakai..
nnti hyzie g habib try beli satu..
( ^ _ ^ )
p/s: just get linked to ur blog :)
@Rara, luntur ke? aiseh.. if camtu baik beli yg white gold je kan? ^_^
@Hyzie, welcome dear. ^_^
@Kina, Thanx. ^_^
@Lynda, 3x tukar dah? wow. I think if nk beli kne beli banyak2 kot? So far I ok lagi. tp br sebulan je kan. I kne check again after few months. =D
@Ira, boleh je dear. SA die xtau pun mane kite beli. =D
@Aty, if mandi, i mmg cabut dear. I pakai if nak keluar rumah je. =D I mmg xreti nk pakai jewelery time kat rumah. takut nnt rosak. =D
@Cik Emy, welcome dear. ^_^
@Lyana, huhu. rugi nye if kne potong. sbb every gram emas tu ade value. try tanye SA habib boleh pakai ringslip ke x eh dear. ^_^
@Ezza, huiyooo mahalnye RM77. T_T takut their gold ring clip pun mcm habib punye cepat luntur. T_T
@MissRhana, tips to gain weight after? hehehe. InsyaAllah nnt I share ye. ^_^